Friday, January 12, 2007

De laatste weken...

Een beetje laat maar bij deze iedereen die dit leest nog een gelukkig 2007!

De laatste weken hier in Turkije zijn voor mij ingegaan en ik moet zeggen dat ik stiekem wel weer een beetje zin heb om naar Nederland te komen. Dat gevoel wordt voornamelijk bepaalt door de afgelopen week. Mijn buitengewone talent voor plannen heeft er weer voor gezorgd dat ik de afgelopen week volledig op de campus heb doorgebracht om mijn finals van volgende week tot een goed einde te brengen.

Gelukkig ben ik volgende week woensdag zo goed als klaar met al mijn tentamens (alleen nog een final exam Basic Turkish op 27 Januari) en kan ik gaan genieten van mijn laatste weken in Turkije.

Vorige vrijdag zijn we met de Nederlandse op bezoek geweest bij het Nederlandse consulaat. Goede gesprekken met de consul-generaal over Turkije en Nederland en wat voor werk de beste man doet, onder het genot van een hapje en een drankje. Erg interessant om te zien hoe het er aan toe gaat in zo'n officiele omgeving als het Consulaat, misschien toch maar eens overwegen om dat diplomatenklasje te doen.

Het Oud en Nieuw feestje in Istanbul met alle exchange-studenten was niet hoogstaand en voornamelijk alcoholisch en het feit dat ik wakker ik wakker werd in een stoel in plaats van een bed op de ochtend van 1 januari zegt genoeg over de avond denk ik.

Verder dus weinig gebeurd de laatste dagen, maar volgende week na de final exams, niets dan gezelligheid; paar daagjes op wintersport, Edwin/Red-E komt nog een paar daagjes Istanbul meepakken en de laatste dagen van ons verblijf hier willen Kris, Tim en ik nog een tripje naar het Oosten van Turkije boeken, om ook dat stukje cultuur mee te pakken.
Mooie plannen dus en ik zal dan ook teveel Euro's armer, maar vele ervaringen rijker terugkomen naar Nederland op 2 Februari.

Tot dan!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hoi Tim,
Dit zal wel zo ongeveer je laatste bericht zijn. Ik moet zeggen, dat ik het heel plezierig vond om je weblog te lezen. Het riep ook regelmatig herinneringen op aan eigen ervaringen. Goed om te lezen dat het een geslaagd "uitje" voor je is geweest, zo'n paar maanden Turkije. Nog veel plezier de laatste 2 weken en succes met je tentamens.
Bert Messelink

1:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

TIMMEEEEEH! We hebben je gemist gister tijdens de Traditie!!
x Kiek

11:55 AM  

Post a Comment

<< Home